Ph hoog
Re: Ph hoog
Wim
Natuurlijk zou je je leidingwater ook kunnen mengen met Reverse Osmose water (als je mocht verkiezen)
Dit hoeft niet meer gefilterd te worden natuurlijk (maar opgelet RO is zéér zacht water met niks meer van mineralen ... dus dood water)
Natuurlijk zou je je leidingwater ook kunnen mengen met Reverse Osmose water (als je mocht verkiezen)
Dit hoeft niet meer gefilterd te worden natuurlijk (maar opgelet RO is zéér zacht water met niks meer van mineralen ... dus dood water)

L46 - L174 - L401
-
DannyB - Berichten: 1183
- Geslacht:
Een groot vat ia het niet het is zo een blauwe ronde ton.
Het water filteren hoe doe je dat gewoon de filter in de regenton of ga je het water in een andere bak doen en zo filteren en Hoelang laat het filteren?
En alleen kool in die filter is genoeg?
Het water filteren hoe doe je dat gewoon de filter in de regenton of ga je het water in een andere bak doen en zo filteren en Hoelang laat het filteren?
En alleen kool in die filter is genoeg?
L144-L177-L183-L201-L333
-
wim - Berichten: 103
- Geslacht:

En ben wel nieuwsgierig wat je PH is als je je water een dag laat staan.
Als je in een industrieel gebied woont kun je wel regenwater gebruiken maar dan moet je dit wel 24 uur over actief kool filteren en dit kool ook met regelmaat vervangen. Alleen kool is voldoende maar een klein beetje filterwatten dan filter je ook gelijk het kleine vuil eruit.
-
john24 - Berichten: 3667
- Geslacht:
Van die blauwe vaten zijn natuurlijk prima bruikbaar hé.
Je kan de regenpijp natuurlijk in een soort voorfilter hangen (of nylonkous voor de grove delen vb. bladeren) .
In de ton zelf zou je een pompje kunnen plaatsen van 200l/h en laten circuleren door een zelfgemaakte kamer met de kool in.
En dan een dag laten filteren.
Mogelijkheden zat dus
Je kan de regenpijp natuurlijk in een soort voorfilter hangen (of nylonkous voor de grove delen vb. bladeren) .
In de ton zelf zou je een pompje kunnen plaatsen van 200l/h en laten circuleren door een zelfgemaakte kamer met de kool in.
En dan een dag laten filteren.
Mogelijkheden zat dus
L46 - L174 - L401
-
- Geslacht:
Ik meet mijn ph met een ph meter. En deze is pas geeikt.
Ok ik ga het wel eens met regenwater proberen
Ok ik ga het wel eens met regenwater proberen
L144-L177-L183-L201-L333
-
- Geslacht:
Wim je kan reeds een voorproefje doen
Neem een 5l leiding water en voeg er iedere keer een liter regenwater bij (iedere keer een meting doen) tot je jouw gewenste waarden bereikt.
Dan ga ge kunnen berekenen wat je verhouding gaat worden van regenwater dat je iedere keer zal nodig hebben
.
Ben benieuwd naar de resultaten

Neem een 5l leiding water en voeg er iedere keer een liter regenwater bij (iedere keer een meting doen) tot je jouw gewenste waarden bereikt.
Dan ga ge kunnen berekenen wat je verhouding gaat worden van regenwater dat je iedere keer zal nodig hebben

Ben benieuwd naar de resultaten

L46 - L174 - L401
-
- Geslacht:
Jou meetresultaten van leidingwater heb ik nog gezien hoor ... dus geen zeldzaamheid (Vraag maar aan Stephan toen deze in Breda nog woonde
)

L46 - L174 - L401
-
- Geslacht:
Ja ik hoop dat het gaat lukken met dat regenwater.
Want ik zou willen kweken met de L201 en de l66 . En ik weet nieter dat met deze waarden gaat lukken
Want ik zou willen kweken met de L201 en de l66 . En ik weet nieter dat met deze waarden gaat lukken
L144-L177-L183-L201-L333
-
- Geslacht:
Hou er wel rekening mee dat je alleen je KH en GH verlaagt met regenwater. Je PH doet niks met regenwater
-
john24 - Berichten: 3667
- Geslacht:
26 berichten
• Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Keer terug naar Ervaringen Waterwaardes